Plus
Próbálja ki a prémium fiókot
0   TÉTEL
#
0,00 HUF
Az Ön kosara üres

Fékbetét / -készlet teherautókhoz

Válasszon tehergépkocsit
Ahhoz, hogy teljes mértékben megfelelő Fékbetét / -készlet termékeket találjon kamionokhoz és egyéb tehergépkocsikhoz, válassza ki az alábbiakban a modellt.
1
2
3
További tájékoztatás
Fékbetét / -készlet alkatrész rendelés alacsony áron
  • Fékbetét / -készlet tehergépkocsikhoz vásárlás olcsón, 200-napos visszaküldési garanciával
    Biztonságos megrendelés 200 nap
  • Teherautó Fékbetét / -készlet mindig alacsony áron
    Legjobb ár garancia
Teherautó Fékbetét / -készlet katalógus - válassza az AUTODOC webáruházat

Fékbetét / -készlet a LEGJOBB teherautó márkákhoz

Kiváló minőségű Fékbetét / -készlet tehergépkocsikhoz: TOP márkák

Több
Teherautó Fékbetét / -készlet: katalógusunk legnépszerűbb termékei
Ezek Fékbetét / -készlet katalógusunk leggyakrabban vásárolt termékei. Legjobb márkákból álló széles választékunk segítségére lesz abban, hogy akciós áron válasszon Fékbetét / -készlet termékeket, melyek legjobban illenek kamionjába vagy tehergépkocsijába.

A fékpofák fékbetétjei - fékpofa betétek - tartós, erős súrlódó elemek, amelyek fékezésnél közvetlen kapcsolatba kerülnek a fékdobbal, és bármilyen helyzetben képesek megállítani az adott gépjárművet. Íves formájúak, és kompozit anyagokból állítják elő őket. A mechanizmusban lévő fémlemezhez, az úgynevezett "pofához" vannak hozzáerősítve. A belső felük íve megegyezik az alátétlemezével, míg a külső felük íve a fékdobéval megegyező.

A teherautókhoz készült fékpofa betétek típusai

A gyártási technológia szerint:

  • Hideg préseléssel előállított. Olcsó alkatrészek, amelyeknek az élettartama 60-80 ezer km közötti.
  • Hőpréseléssel előállított. Drágábbak, viszont hosszabb élettartammal rendelkeznek (90-100 ezer km közötti).

A súrlódó réteg kétféle módon lehet hozzá rögzítve a fékpofa lemezekhez:

  • Ragasztásos eljárással. Az ilyen rögzítési mód kevésbé megbízható, ezért csak főként csak könnyű haszongépjárművek esetében használatos.
  • Szegecseléses eljárással. Az ilyen típusú rögzítés a komoly mértékű terhelésnek is képes ellenállni.
Meghibásodások és a kiváltó okaik

A működési sajátosságaik folytán a teherautók első és hátsó dobfékeinek fékpofa betétei is jelentős mértékű terhelésnek vannak kitéve. A gyors ütemű természetes kopást is figyelembe véve a gyártók különálló fékbetét szetteket is előállítanak, amelyeket a fékpofa lemezektől függetlenül is be lehet szerelni a gépjárművekbe.

A komponensek egyenetlen, illetve korai kopásának egyik fő oka, a fékrendszer mechanizmusának szakszerűtlen beállítása. Abban az esetben, ha a fékpofák és a fékdob közötti rés kisebb a szükségesnél, akkor váratlan, spontán fékezések fordulhatnak elő. Ez pedig megnöveli a komponensek túlhevülésének kockázatát, és negatív hatással van a megfelelő fékhatás biztosításához szükséges súrlódási jellemzőikre.

Az adott gépjármű állandó jellegű túlterhelési is negatív hatással van a komponensekre. A túlterhelés miatt a fékrendszer komponensei fokozott mértékű termikus és mechanikus terhelésének vannak kitéve, aminek következtében bemélyedések, repedések keletkezhetnek a felületükön.

Fontos, hogy a fékpofák munkfelületére ne kerüljön rá olaj, vagy egyéb műszaki folyadék. Ugyanis ellenkező esetben jelentős mértékben csökkenhet a fékhatás és megnőhet a fékezés során történő megcsúszás kockázata.

A súrlódó elem időnként mechanikai sérüléseket okozhat a fémlemezen. Ez általában olyankor következik be, ha nem szabványos komponenseket szerelnek be az adott gépjárműbe, illetve olyankor, ha szakszerűtlenül lett elvégezve a komponens szegecselése.

A teherautókhoz készült fékpofa betétek meghibásodásának kiderítése

A dobféken speciális, dugókkal lezárt nyílások - ablakok - vannak, amiknek köszönhetően vizuálisan figyelemmel lehet követni a komponensek állapotát. A súrlódó elemek vastagságát napi szinten tolómérő segítségével kell megmérni. Vannak olyan komponensek is, amelyek gyárilag kopásszint-jelző szenzorral is el vannak látva. Amikor a súrlódó elem kopásának mértéke eléri a kritikus értéket, azaz a vastagsága a még megengedett minimális mértékűre csökken, akkor a szenzor figyelmeztető jelzést küld a gépjármű műszerfalára.

A gépjármű használta folyamán, gyakran közvetett figyelmeztető jelek is jelezhetik a súrlódó elem felületének kopott állapotát: például, ha nyikorgó, recsegő hang hallható fékezéskor, a gépjármű pályaelhagyása, vagy a megnövekedett fékút. Amennyiben ilyen jeleket észlelünk, a fékrendszer egészét komplex diagnosztikának kell alávetni, és el kell végeztetni a szükséges hibaelhárítást.

AUTODOC: kényelmes online vásárlás

A teherautók esetében rendkívül tartós dobfékpofa betétek szükségesek. Az online webáruházunkból bármikor vásárolhat komplet szetteket is. Garantáljuk az általunk forgalmazott összes komponens kiváló minőségét. Cégünk szakembereinek segítségével könnyen kiválaszthatja a gépjárműve műszaki specifikációnak tökéletesen megfelelő termékeket. Munkatársaink bármikor örömmel állnak az ön rendelkezésre, és telefonon, vagy online chat-en választ adnak az összes felmerülő kérdésére.

loader Kérjük, várjon...